Artūro Dudėno pamokos: su jėgos aitvaru ant sniego

Artūro Dudėno pamokos: kaip triukus su jėgos aitvaru atlikti esant silpnam vėjui ir kiti patarimai (video)

Ekstremalius pojūčius mėgstantis asociacijos „Vėjūnai“ viceprezidentas, „Naish“ dileris Lietuvoje bei jėgos aitvarų meistras Artūras Dudėnas, komentuodamas du naujus savo vaizdo klipus, dalijasi su ekstremalaus sporto mėgėjais savo patarimais.

„Pokalbis su tikrais snieglentininkais. Šiame video klipe įrodymas, kad galima smagintis ir prie silpno vėjo. Su 16 kvadratų jėgos aitvaru čiuožia 65 kg svorio kaitioras Nerijus, o su 9 kvadratų jėgos aitvaru (aš), Artūras – 85 kg svoris. Šiuo pokalbiu noriu suteikti snieglentininkams ir kalnų slidininkams suprasti ir surasti ar ieškoti galimybių naudotis Lietuvos žiemos ežerų ir laukų „rojumi“.

Šiame video klipe lengvas pavyzdys, kaip padaryti pakankamai pavojingą triuką kiteloop backroll – (1:55min. prasideda pilnas jėgos aitvaro kupolo apsukimas kartu su kūno apsisukimu atgal laikant fotoaparatą vienoje rankoje čiuožiant pilnu greičiu) ir čiuožti toliau tokiu pat greičiu kuriuo pradėjot, bei mėgautis gražiais vaizdais, bendraujant netiesiogiai su savo draugais, pažįstamais kaitiorais.

Norėdami lengviau atlikti si triuką turite mokėti du elementus: apsisukimą atgal (backroll) ir pilną jėgos aitvaro kilpą (kiteloop). Kai mokate šiuos elementus daryti pakankamai gerai, galite juos sujungti kartu. Dauguma sako, kad kaitlupo apsisukimo triuką lengviau daryti iškart su apsisukimu, nes ne taip baisu ir matai ne visą praskriejamą atstumą. Kažkada aš taip ir mokiausi. Mokėjau tik backroll’a ir iškart prijungiau jėgos aitvaro kilpą (kiteoop’a).

Visas malonumas tame, kad staiga gauni labai stiprų pagreitį, patraukimą ir praskriejimą horizontaliame aukštyje. Čiuožiant pilnu greičiu vairalazde (bara) traukiate galine ranka iki galo ir sukatės per galinį petį. Kuo toliau ir aukščiau, tuo smagiau. Bet būkite atsargūs. Jei pradedant triuką jėgos aitvarą laikysite per aukštai, išmes daugiau į viršų ir nelabai toli, o jei per žemai, nusvies žemai ir tolyn.

Pirma, jums reikia mokytis daryti truputi į tolį ir tik po to – didinti aukštį. Pagrindinė klaida: jei didesnis greitis ir aukštis, nusileidimas tiesiomis kojomis. Nusileidžiant turite suamortizuoti lengvai pritūpiant bei galine koja patraukti daugiau po savimi ir pakreipti snieglente pavėjui, tada bus mažesnis smūgis į kulnus, kelio sąnarius ir išsaugosite snieglentes kantą neatšokusį, jei mažiau sniego.

Geriausia mokytis, kai yra pakankamai sniego (~30cm), tada ne tokie skaudūs nusileidimai. Ant beveik pliko ledo negalima daryti ir mokytis. Kuo trumpesnės stropos, tuo staigesnis jėgos aitvaro kilpos apsisukimas ir ratas, kuo ilgesnės stropos, tuo lėtesnis apsisukimas ir didesnis ratas.

Žinoma, šį triuką geriausia mokytis ant vandens, bet galima ir ant sniego. Pradedant mokytis šį triuką, pirma atlikite su hibriniu kaitu, nes patraukimas pavėjui bei nusileidimas bus švelnesnis ir ne toks aštrus“.

P.S. „Gaila, kad nebuvo nufilmuotas mano paskutinysis vasarinis kitelop backrol, po kurio netyčia atsisegus fotoaparato elementų dangteliui juos pamečiau, greitis buvo maksimalus ir sustojau po gerai atlikto triuko tik už kokių 15 metrų.

Beieškodamas elementų sniege (kurių taip ir neradau), matavau savo triuko sniege tarpą tarp vėžių virš 10 normalių žingsnių iki pirmųjų vėžių (nes vėžių buvo daugiau ir nežinojau tiksliai, kurios mano triuko pradžios)!

Žinoma, tokių stiprių kaitlupų su bakrolais geriau nedaryti, nes atlikus nešvariai, gali baigtis liūdnai. Šiuo atveju aš pasakyčiau: truputi neįvertinau vėjo pastiprėjimo, kuris tą dieną buvo ~6-11m/s., ir per drąsiai atlikau su savo jėgos aitvaru 9m Naish Torch C tipo 24m ilgio stropomis. Atliekant šį triuką turi būti nepavargęs, koncentruotas į triuką, blaiviu protu, įvertinti savo jėgas ir vėjo stiprumą ir turėti baimės, nes baimės nebuvimas gali pražudyti“.

Jėgos aitvarų kursai.Kaitavimo pamokos.Burlentės.Burės.Sup.Naish dileris – Šiauliai.